Publications

For a comprehensive bibliography, click here.

 

Mischlinge – Ep. I-III

ARD TV (Germany) – Artour (aired 29.1.15), Mischlinge

CNN – Amanpour (aired 1.29.14): Mischlinge (w. Rainer Höß)

PhotoNews (Germany), Riefenstahl Revisited: Anmerkungen zum “Faszinierenden Faschismus” im Werk von Marc Erwin Babej und Andreas Mühe

DIE ZEIT (Germany), Fotograf Marc Erwin Babej – “Wir setzen Pegida etwas entgegen”

Ha’aretz – Hebrew edition (Israel)Germans of Today in the Context of the Nazi Past

Ha’aretz – English edition (Israel)Using Nazi Settings and DNA Tests, Jewish Photographer Quashes “the Fiction of German Blood”

ZDF TV (Germany) – Aspekte (aired 21.11.14): “Wir sind alle Mischlinge”: Die provokanten Fotos von Marc Erwin Babej

3Sat TV (Germany-Austria-Switzerland) – Kulturzeit (aired 28.11.14): Marc Erwin Babej’s “Mischlinge”

NDR TV (Germany) – Wer ist Deutscher und wer nicht? (Mischlinge)

NDR Radio (Germany) – Ausstellung “Mischlinge” in Peenemünde (interview)

Dresdner Neueste Nachrichten (Germany) – “Wer ist Deutscher?”: Eine Fotoschau rund um unsere Identität

Thüringische Landeszeitung (Germany) – “Wir müssen dem braunen Mob etwas entgegensetzen”

JSpace, Exhibit Undermines the Nazi Ideal of Racial Purity

Vice, How do you Make Amends when your Grandfather was one of the Greatest Murderers in History (about cast member Rainer Höß, feat. Mischlinge)

Tachles (Switzerland): Wir sind alle Mischlinge

The Jewish Daily Forward, Undermining the Nazi Ideal of Racial Purity – in Black and White

DER SPIEGEL (Germany): International  Premiere Dossier

Essays:

Images:

 

Africanae

American Photo, Marc Erwin Babej’s Cinematic Exploration of Tunisian Society

2014 Prix de la Photographie Paris (Px3), Africanae (Portraiture – Professional)

The Leica Camera, Marc Erwin Babej: Africanae

Webdo.tn (Tunisia), Le grand photographe américain Marc Erwin Babej en Tunisie pour un reportage

 

Chernogirls – Ep. I & II

L’Oeil de la Photographie (France): Chernogirls

2014 Prix de la Photographie Paris (Px3): Chernogirls Ep. I: Minsk-Chernobyl  (Portraiture – Professional)

DER SPIEGEL (Germany): Post-Sowjet Ära – Chernogirls in der Sperrzone (Minsk-Chernobyl)

La Repubblica (Italy): Le “modelle di Chernobyl” traslocano a New York (NYC)

La Repubblica (Italy): ”Chernogirls”: l’Unione sovietica e le nuove generazioni (Minsk – Chernobyl)

The Leica Camera: Bringing Chernogirls to New York City (NYC)

The Leica Camera: Chernogirls (Minsk – Chernobyl)

Cheek Magazine (France): Les Chernogirls, Nouveau Visage de l’Ukraine (Minsk – Chernobyl)

Seeance Magazine (Germany): Bail Bonds (NYC)

L’Oeil de la Photographie (France): Marc Erwin Babej – Chernogirls (Minsk – Chernobyl)

Divany (Hungary): Ilyen az, amikor Csernobilba viszik a modelleket (Minsk – Chernobyl)

I-Ref (Germany): Marc Erwin Babej – Chernogirls (Minsk – Chernobyl)

 

Mask of Perfection

The Telegraph (UK): Paris Photo Preview

American Photo: Marc Erwin Babej’s “Mask of Perfection”

The Washington Post: Mask of Perfection at Adamson Gallery

Harper’s Bazaar (US): Bazaar Goes to Art Basel

2013 Prix de la Photographie Paris (Px3): Mask of Perfection

DER SPIEGEL (Germany): Schönheitschirurg Dr. Frankenstein (Mask of Perfection)

La Repubblica (Italy): La “maschera della perfezione”: i diktat della chirurgia plastica negli scatti di Marc Erwin Babej

Die Presse (Austria): Mask of Perfection: Schönheit vom Band

The Washington Post: Art Fair Emerges With a Long History (Mask of Perfection)

Lenswork: Mask of Perfection

doc! photo magazineMask of Perfection (cover)

LFI (Leica Fotografie International)Mask of Perfection

 

Documentary Works

Le Journal de la Photographie (France): Ipanema (image)

The Leica Camera: Rio De Janeiro: A City of Great Contrasts

The Leica Camera Buddhists in Burma: Timelessness in a Time of Change

doc! photo magazineBuddhists in Burma: Timelessness in a Time of Change (lead story, p.9) 

The Leica Camera: Capturing the Soul of Burma

Lenswork: Garden of Life (Aerials from Southern Africa)

The Leica Camera: Creating Images That Engage and Expand the Viewer’s Consciousness (Africa part 2)

The Leica Camera: Pursuing Art for Art’s Sake (Africa part 1)